.: Dengan Menyebut Nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang :.

June 2, 2008

aksi bersuara izzah

hehe..aksi izzah bersuara ms salin lampin...baru nak pandai bercakap

skudai, johor


sengih


main mata


muke terkejut

-------------------------------------------------------------------------------------------------

erm..penat tak ilang lagi..huh..mlm td sampe umah jam 2pagi...
gi kenduri kat skudai johor, balik tu hgway jem teruk sgt...
tapi izzah tetap cool tidur dlm basket dia.....
pic2 atas ni kat surau kat johor, salin lampin izzah.....

May 20, 2008

jwb soklan chatroom :)

alahai dik ..hang kat egypt...lupa plak along nk wish hang nye besday..
tapi actually besday hang dh include skali kat kek tu
cube tgk betul-betul ade nama hang kat situ tau! :)
biar jauh namun dekat di hati...nt nak balik belikan baju izzah satu ok! :P

sue ganu...bile nak mari sini? izzah skrg dh 5.5kg! last check up saturday lepas
sian izzah sejak duk nurseri dah seminggu selsema...
ni smlm dah stat batuk...bayangkan budak umur 3 bulan batuk?...huhu sedih dgr
mlm dia asyik terjaga je sbb batuk...
tgh plan cari baby sitter? ..ade sape tau?

hana? iu tu wife arief ek...jap nak add blog dia dgn blog hana...ok :)

May 13, 2008

izzah 3 month 11/05/08


besday girl...3 month....hehehe (susah tul nk amik pic tgn gerak2..tu tgk tgn kanan dia ..hehe ..cam robot dah ekekeke)


ni ms 1st day lahir... :) ..syok le tu tido..ke dia ingat dlm perut mak dia lagi?...hehe


ni skrg dh 3 bulan :) ... ni kemain susah nk amik pose ni..siap kena acah2..hehe












kejutan!



ni kek yg comot sbb dh potong...mana tah pic yg cantik..carik tak jumpe...dh terdelete kot...ekekeke
sabtu mlm (10/05/08) kami anak beranak..kunun nak wat kejutan kat mak dgn ayah
tapi tak berapa menjadi...hehehe..
hubby dh offkan lampu..tapi terlupa tak de sape lak nk angkat kek...
actually tujuannya nk celebrate banyak le besday yg dah terlepas

07/04/08 - besday ayah
13/04/08 - anniversary mak ayah
11/05 / 08 - besday mak + mother's day + izzah 3 month

disebabkan tak cukup masa...kami rangkum semua dlm satu hari....
master plannye haikal...dia la gi beli ayam...i plak gi tempah mee goreng
pastu gi amik kek yg kami tempah...mmg cun gile..berbaloi dgn harga
siap sesat gi amik kek...
tapi pic kek atas ni yg dh comot le ek..
sbb dh tergolek ms ondway balik umah...
actuallay atas tu tulis...AYAH,MAK...
bawah plak tulis...WE LOVE BOTH OF U....

Semua wat dlm umah je...
nx time kena wat lagi betul2 gempaq!..hehe



May 7, 2008

saje gatai tangan...test.... :)








hehe..ni saje gatai tgn...

memang saje wat tak lawa
nt bile free touch up balik
ni tgh rindu kat dia le ni
balik nt nak peluk cium...
hehe

May 3, 2008

pic terbaru..last week amik...


tgk pipi :)

hehe..x sedar apa pun

tido sokmo :)

syok tido

-----------------------------------------------------------

skrg ni paling ketara pipi dia tembab...
berat tak tau le...huhu...
rasa-rasa mcm dah dekat 6 kilo...
x pe nt 17.5 ade checkup doc..nt kite cek
hari tu masa sebulan lebih berat dkt2 5kilo ..huhu
skrg ni izzah dh pandai senyum..pastu suka gak termenung
tu pun kalau susu kenyang, cukup tidur br nk senyum
tapi kalau tak cukup dua tu, agah camne pun cebik je...
tapi kuat gak la tidu..ekekeke






























dah botak :)..tapi nampaknya rambut dh tumbuh sikit2....hari tu botak licin..lgsung kosong...x de sehelai pun rambut :).kami panggil si botak..hehe..


zoom out


zoom in....

------------------------------------------------------------

hehe..lama-lama blog ni jadi blog pasal izzah je..
ekeke..yerla anak sendiri, sayangnya Allah je yg tau...
dulu takde anak xde perasaan, skrg betul rasa lain :)
izzah dah botak .... hehe tunggu rambut tumbuh!

aqiqah ...6.04.08


ayah mertua bwk izzah

tgh marhaban ...tido keletihan

marhaban....

org marhaban makan kat luar

kambing putih yg diaqiqahkan



----------------------------------------------------------------------------------------------
ni antara pic aqiqah izzah ms tu blum umur 2 bulan, baru sebulan lebih..dekat2 nk 2 bulan gak la.mlm sblm kenduri mmg dia x tidur..meragam je.agaknye tau kambing dia kena sembelih kot.jd pagi hari kenduri tu dia tak tidur lena.tidur pastu nangis.yerla kan bising. pastu panas lak.hehe.apapun alhmdulillah majlis dh selesai.terima kasih pada yg dtg.bg duit,hadiah dan etc.syukran jazilan!

April 29, 2008

selamat bekerja

hehe..lama tak update, bukan apa baru abis pantang
terus gi kursus 2 minggu ..berpisah la jasad dgn izzah
terharu..sedih dan etc
baru la tau perasaan ibu-ibu bile
berjauhan dgn anak
izzah alhmdulillah buat ms ni masih
fully brfeed, jd ayahnye dtg ke tmpt kursus
selang 3 hari nk amik susu yg dah di pam
utk izzah minum..

ni nak rekemen kawan2 beli mesin pam ni
jimat masa...
dapatkan kat www.susuibu.com
dlm kursus kan kena terkejar2 jadual padat
jadi pam kejap je, x leh lama2..alhmdulillah cukup untuk izzah buat ms ni
nt dia dh besar mybe susu kena banyak lagi
doa-doa susu ibu ni tetap ade dan cukup untuk dia

skrg ni kursus dh abis,

ni dah 3 hari start keje kat opis,
rindu kat dia tak terkata
hari2 tgk muke dia kat hp
skrg tinggalkan pagi2 kat nurseri, ptg kang amik...
erm..pengorbanan ibu bekerja
kalau bleh nk besarkan anak sendiri dgn tgn sendiri
baru puas hati... :)




March 5, 2008

Lagi ...lagi Izzah :) layan tido



tido atas sofa...tak ingat apa dah tue

tgh syok tido..izzah kuat tido macam mak dia...ekeke :P

dalam dakapan maknye : )


Hari-hari bersama Izzah

tu tgh layan mata antara nak tido dgn berjaga, tgn tu mmg gaya dia tido :P

tido kepenatan, pipi dia tembab..tapi orgnye kecik je....

mandi...huhu...berendam sure nangis :)
------------------------------------------------------------------------------------------------

Ini antara gambar-gambar izzah dalam pantang...tak ingat hari keberapa..tapi dlm awal2 gak la...
sekarang ni semakin lain muke dan warna kulitnye :) banding masa lahir putih kemerahan ..hehe.
Agaknye maknye dlam pantang makan kicap je....apapun yg penting izzah sihat alhmdulillah, cuma mlm td dia meragam, hidung dia tersumbat.selsema la tue.tu ayah dia tak gi keje tgh mandikan dia..mak dia tgh pekakkan teliga dgr izzah nangis :). sedih ooo dgr dia nangis, kalau layan sedih sure setahun izzah tak mandi kalau tinggal dgn mak dia ...hehe.
11/3 genap izzah sebulan. ade checkup dgn doctor.semoga izzah terus sihat dan
jgn la kuat nangis sgt..mak dia panik o0o00o0...tak tau nk wat camne...hehehe...



March 4, 2008

Detik-detik nak bersalin...

Lama gak tak update ni...mana taknye layan izzah ..bleh tahan gak dia demand tinggi
makin hari makin demand...huhu, skrg tgh membiasakan dgn karenah2 dia....
sambil memahami apa maksud setiap tangisan dia..hehehe
okielah ramai tanya camner pengalaman bersalin?..ringkas je la ek..
bukan apa izzah ni tak menentu ..kang jap lagi dia nangis terbengkalai nak taip.....:P


kan hari tu dah dpt mc 3 hari..tapi sampe ke hari ahad (10.2.08)..still tak bersalin lagi.so isnin mmg dh decide mmg nak gi keje,kununnye plan gi keje jap pastu terus gi DEMC sbb ade checkup pukul 2.30 ptg dgn Dr Mazita doc yg akan sambut baby nt bile bersalin, mmg dh booking dia...
okie nk jd kan citer pagi isnin tu mcm tak larat, so x gi keje..amik mc nt kat DEMC,sbb rs mcm nk berehat jap.tunggu hubby balik kul 1, nt terus gi DEMC checkup 2.30 tue....
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
p/s: waktu tu adalah anggaran...yg sebenar mana la nk ingat! :)

isnin 10.00 am : sedang kemas bilik, kemas meja komputer...tetiba basah...air ketuban pecah, terus call hubby....dia suruh readynk gi DEMC.
11.00 am : siap mandi, makeup2...hehehe bergaya mcm nak gi jalan2...bwk kurma,air zam-zam...
11.30 am : bertolak ke DEMC ...singgah kedai beli biskut roti, sbb tak brekfast lg
12.00 am : kena tahan masuk bilik utk monitoring, pasang ctg etc...siap lunch lagi daging lada hitam demc bagi, kami husbnd and wife je ade sambil tgk tv
2.30 pm : doc cek kata baru 1cm..ms doc cek ni mmg tak sakit lagi yg contraction
doc masukkan ubat suruh jgn gerak selama sejam
3.30 pm : ubat mule beroperasi sepenuhnye, dh start rs sakit contraction sikit2...
4.30 pm : dah rs sakit yg selang yg kerap gak...tp mcm tak bleh tahan lagi,..suruh nurse cek...bukaan baru 2 cm..huh!!....
4.45 pm mak ayah dtg , sbb tunggu ptg sikit sbb keje kan...lagipun dtg awal2 blom tentu bersalin lagi..doc jangka tgh malam nt deliver..... ayah dtg bersama air akar fatimah ayah baca2 doa sebelum gi demc
5.30 pm : sakit semakin kerap...dh mcm tak tahan...tp bile fikir2 baru 2 cm ..malas nk masuk labour room, tapi atas nasihat mak ayah dia suruh gi, sbb kata diorg tgk muke dan sakit lain mcm je....huh! mmg tak tau tu rupanye sakit nk bersalin!! raman dan syura dah sampai dtg melawat :), tq sgt2!..pembakar semangat....
6.05 pm : tolak labour room, cek2 dah 8 cm!!!....husband terkejut...nurse pun terkejut..ade org kata berkat air akar fatimah tu, wallahualam :)...alhmdulillah.

ms nurse cek tu mak ayah dh turun sbb diorg ingat lmbt lagi deliver...
6.19 pm :selamat bersalin :)....alhmdulillah...sepatutnye doc mazita tapi doc norleen yg sambut....kata dia terpaksa jd bidan terjun...sbb baby kuar awai...
nurse yg ade terkejut sbb biasa anak sulung 12-14 jam ...alhmdulillah berkat doa suami, mak ayah, kawan2...allah mudahkan kelahiran..alhmdulillah sgt2...
paling terharu husband pun turut sama dlm proses kelahiran..tlg pegang kepala dan kaki, bg semangat....ingat lagi kata dia : 'sikit lagi..baby dah nmpak rambut :) '...alhmdulillah kuar la IZZAH HANAANI BT MUHAMMAD RAHIMI :) semoga kelahiranmu memberi kebahagiaan keluarga di dunia dan akhirat,amin!!






February 24, 2008

Welcome IZZAH HANAANI - KEMULIAAN KESAYANGANKU

ibu dan anak :)
izzah tidor..hehe .ni kat katil hospital

apa la yg ditenungnya hari pertama di dunia :)

Izzah baru sampe umah klang balik dr hospital DEMC
Izzah dalam dakapan maktok nye :)


hehe hari ni genap 14 hari berpantang (baru bleh akses net, mak bidan tak bg akses selama 2 minggu)...hehehe

alhamdulillah pada 11 Februari 2008 - Isnin - Jam 6.19pm -selamat melahirkan baby girl- alhamdulillah secara normal - baby seberat 2.9kg - di DEMC, Shah Alam.

Terima kasih bagi kwan2 yg sms/call/email wish congrats atas kelahiran baby sulung kami. Yang belum datang tu bile nak dtg ek? :)










































February 7, 2008

renungkan lah....

p/s: nak besarkan pic, nk tgk dgn lebih jelas, klik kat pic tu

Dan sesungguhnya Kami telah menciptakan manusia dari pati (yang berasal) dari tanah;
Kemudian Kami jadikan “pati” itu (setitis) air benih pada penetapan yang kukuh;
Kemudian Kami ciptakan air benih itu menjadi sebuku darah beku. lalu Kami ciptakan darah beku itu menjadi seketul daging; kemudian Kami ciptakan daging itu menjadi beberapa tulang; kemudian Kami balut tulang-tulang itu dengan daging. Setelah sempurna kejadian itu Kami bentuk dia menjadi makhluk yang lain sifat keadaannya. Maka nyatalah kelebihan dan ketinggian Allah sebaik-baik Pencipta.
(Surah Al-Mu’minun, Ayat 12 hingga 14)



February 5, 2008

dapat mc 3 hari....

Sabtu dan Ahad last week mcm dh ade tanda kecil untuk bersalin (bleeding/kuar air)
, tapi maklumla 1st time pregnen tak de pengalaman, jd gi jupe doc smlm (isnin) sbb kebetulan tarikh checkup mingguan.dok cek , kata dh ade bukaan sikit,dan baby dah kat pangkal rahim.doc tanya ade rs sakit tak contraction?jwb kat doc : tak tau la sbb tak rs sakit.
doc kata dia cek tgk mmg dah ade contraction.hehe.apala, sendiri pun tak tau .....hehehe
ni la gara2 konpius sakit apa jenis apa camne rasa....bla...bala...
.jd doc bagi cuti mc 3 hari, stnby kot2 terbersalin.
bajet dlm nx week baru nk bersalin.sbb minggu ni ade lagi keje opis yg tak deliver lagi.plan kalau tak sakit teruk ingat nk pi opis sok jap,submit apa yg patut.takut terbersalin awal ni.
yerla baby 1st any time.tapi dah doc bg mc jgn lawan...
nt apa2 jd susah ...hehe.....but doc kata kalau x bersalin ahad ni, doc suruh dtg isnin nx week utk checkup mingguan mcm biasa.due bersalin should be 21.2 atau 22.2 atau 24.2..
ade 3 tarikh. 1 klinik swasta, satu gomen, satu hospital...kite tgk mana yg kena!...hehehe...
ok bawah n ade artikel jupe kat internet, saje nk kongsi dgn u all....doakan ye!
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Ingin tahu tanda bersalin
SAYA berusia 26 tahun dan kini hamil pertama kali. Saya ingin tahu mengenai tanda kelahiran bayi kerana saya kerap mengalami bisa sakit pinggang di awal 36 minggu. Adakah ia hanya disebabkan bayi sudah membesar atau tanda bayi bakal lahir? Menerusi pembacaan saya sebelum ini, adakah benar wanita hendak bersalin akan berasa seperti hendak membuang air besar?Adakah benar minggu terakhir bayi adalah 40 minggu? Apakah yang akan berlaku jika masih tidak rasa sakit bersalin selepas 40 minggu?
IBU INGIN TAHU,Shah Alam, Selangor.
Jawapan:
PENGALAMAN sakit bersalin berbeza-beza bagi setiap wanita. Ada yang merasakan seperti perut memulas hendak membuang air besar, sakit belakang, perut seperti akan pecah dan seumpamanya. Bermula seawal 28 minggu usia kandungan, wanita akan mula mengalami pengecutan rahim yang normal secara fisiologi, ia dinamakan pengecutan rahim Braxton-Hicks.
Pengecutan rahim ini berlaku jarang-jarang, sekitar setiap 30 minit dan mengambil tempoh beberapa saat saja serta tidak menyakitkan. Ini berbeza dengan pengecutan rahim bersalin yang dialami setiap 15 minit namun kemudiannya menjadi lebih kerap (setiap lima atau tiga minit), setiap satu pula semakin panjang tempohnya (sehingga 45 saat) dan disertai dengan kesakitan.
Tempoh ini bolehlah dikira secara meletakkan tapak tangan pada puncak rahim untuk mengesan pengecutan rahim itu yang sentiasa datang dan menghilang. Berjumpalah dengan doktor untuk mengesan punca kesakitan yang anda alami. Tanda hampir bersalin adalah seperti berikut: - Perut menjadi ringan sekitar dua minggu sebelum kelahiran kerana kepala bayi sudah pun 'turun' ke dalam kawasan rangka tulang pelvis. - Keluar lendir pekat seperti gam yang lekang dari laluan pintu rahim apabila pintu rahim mula menipis.- Pengecutan otot rahim yang semakin kerap dan untuk tempoh yang lama. -
Keluar lendir bercampur darah apabila pintu rahim mula membuka. Anda juga boleh mempelajari cara mengesan pengecutan otot rahim. Ia juga dapat dilihat dalam carta cardio-tocograph atau CTG yang mencatat pola aktiviti jantung bayi serta pengecutan otot rahim. Ia dilakukan secara melekapkan dua alat berbentuk cakera tebal ke atas puncak rahim dan pada kawasan jantung bayi, alat ini dilekapkan dengan bantuan tali pinggang bergetah dan dibiarkan selama kira-kira 20 minit. Ujian air kencing juga mungkin dilakukan untuk memastikan tiada jangkitan air kencing yang juga boleh mengakibatkan kesakitan yang sama walaupun lazimnya ia lebih kepada sakit bahagian ari-ari.
Selain tanda di atas, anda juga perlu ke hospital jika mengalami keluar air ketuban, pergerakan bayi menjadi kurang kerap, keluar darah atau apa saja masalah yang dialami untuk kepastian doktor. Waktu 40 minggu adalah dikira bermula hari pertama haid terakhir sehingga tarikh jangkaan bersalin. Namun, 90 peratus wanita didapati sudah selamat bersalin sebelum tiba tarikh terbabit, sekitar 10 hari sebelum tarikh itu.
Bayi dikatakan cukup bulan apabila mencecah usia 38 minggu kandungan. Bayi pula dikatakan lebih hari jika masih belum dilahirkan selepas tarikh 40 minggu, jika melebihi 42 minggu pula dikatakan lebih masa. Lazimnya bayi selamat jika lahir dalam tempoh 38 hingga 41 minggu, sebaliknya melebihi usia 42 minggu pula dikaitkan dengan risiko kepada bayi. Membenarkan bayi di dalam kandungan melebihi usia 40 minggu memerlukan pengawasan pergerakan bayi, kandungan air ketuban, keadaan uri, aktiviti jantung dan seumpamanya bagi wanita yang tidak mempunyai masalah seperti darah tinggi, kencing manis atau rhesus negatif.Pada masa sama, jika keadaan terbabit masih memuaskan, kandungan mungkin dibenarkan selama sekitar seminggu bagi memberi peluang jika anda didatangi sakit bersalin sendirinya tanpa perlu dipaksa bersalin (induksi). Namun, ia lebih bergantung kepada keputusan anda setelah mendapat pandangan doktor anda.

February 4, 2008

Dah minggu ke 37....

Tahap kesihatan masih baik. Meskipun tanda-tanda besar blom muncul untuk proses kelahiran berlaku, tapi cuak jugak sbb tanda kecik2 tu ade. minta doa kawan-kawan moga proses bersalin ni berjalan dengan baik. Actually debar gak ni, tapi berkat sokongan kalian insyaallah bleh laluinye:). Ramai para ibu diluar sana bleh lahir sampe 10 org anak, should be kite pun bleh, amin! ni dah masuk minggu ke 37.... baby masih bergerak dan dalam keadaan baik.hari-hari mendatang penuh persoalan, kot2 dah nk bersalin.maklumla blom ade pengalaman, takat teori je tau la..praktikal blom lagi..apapun doakan semua berjalan lancar ye, amin!
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Week 37: And we're ready for take off!


Fetal development in pregnancy week 37:

Fetus in ninth month.
It’s the calm before the storm. Changes in your baby's weight have leveled off with only a few ounces of fat added this week. At this point your baby should weigh in at around 7 lbs and 20 inches (with boys somewhat heavier and longer than girls). Happily, as far as internal organs go, they are now developed enough to function in the outside world although the oh-so-important immune system is still developing and will continue to do so after birth. With a large boost of antibodies provided by breast milk when nursing begins. Fighting infection and staying healthy should be well within their physical capacity when your little fighter is born.
And how's mom doing? Your health care provider will assess the likelihood of where you are relative to your upcoming birthing process—seeing as you’ve now arrived at that waiting phase that could turn into labor at any time. Various charming indicators such as loose stools, expelling your mucus plus (along with the bloody only 4-5% of women actual deliver on their predicted due date. What’s more if this is your first pregnancy, you can expect to be anywhere from two days to two weeks late show – see week 35), a dilated cervix and increased Braxton-Hicks contractions are all signs that labor is only a few days away. The infamous water breaking may or may not be your first true indicator that labor has commenced. However, water breaks for only 15% of mothers and despite what Hollywood would have us believe, is more frequently just a slow leak rather than a large gush.
Be patient: if labor doesn’t start this week, or even next, keep in mind that only 4-5% of women actual deliver on their predicted due date. What’s more if this is your first pregnancy, you can expect to be anywhere from two days to two weeks late. You can distract yourself by keeping track of fetal movements, mostly to reassure yourself that all is well with your little miracle. In the off chance that movements do start to decrease substantially, try not to freak out and instead, call your doctor of midwife and discuss it with them.
If you still haven’t decided whether to breastfeed or not, here’s a good reason: some experts estimate that mothers excrete between 400-700 calories a day while breastfeeding, and to compensate, you should be eating roughly 500 extra calories a day (mmm that’s like one spoonful of Ben and Jerry’s ice cream).

February 1, 2008

unik....



Bayangkan sekiranya pulau tu tenggelam...
bangunan situ semua hancur...
ish ish...tetiba teringat qiamat....
semua akan lari bergelimpangan
bawah tu sure banyak ikan paus ek?
ikan yu? segala binatang yg bahayakan....



lihat uniknya anak-anak org asli ni
kreatif buat design semulajadi
tak dpt dipastikan la plak
kat mana kaum ni duduk...
tapi cantik je, sama je ...



ni lagi unik ..
cuba perhatikan...kaki baby kelihatan
yang pregnen selalu rs kena tendang
agaknye kaki tu la ek :)
bile tgk tu terkejutnye..
so far tak pernah nmpk plak
kat diri sendiri camtue :)

p/s:pic semua di atas dpt dr email kawan, x tau la sejauh mana kebenaran
tapi kalau betul, uniknye!!kalau ade yg tau kat mana tmpt2 tu, bgtau la ek....

January 30, 2008

suka bergambar?



suke sgt letak picture dlm blog..tau tak sbb apa?
kan ade org kata, dgn gambar je boleh menceritakan segala-galanye...
maklumla tak reti nak bermadah atau bercerita pjg
cume gambar ni baru dpt ahad lepas dr adik ipar
picture kami bercuti ke cameron...dah lama dah
bersama keluarga mertua
bercuti sebelum mak mertua ke mekah bulan 12...
seronok bercuti bersama anak buah, sepupu, adik ipar ...
tapikan, cameron dh tak sejuk mcm dulu2...
bile pagi la kot berasap sikit mulut...





ni pun ihsan dari camera adik ipar...
pic sebelum mak bertolak ke mekah
alhamdulillah dah selamat pulang ke tanah air
haji yang mabrur! :) insyaallah

ante -natal kelas

Baru je selesai menghadiri ante-natal kelas ahad lepas..
bleh tahan gak la senaman dia..fuh peluh...
tapi yg best speaker2 semua bagus...banyak sgt info..
mmg cdg sgt bagi bakal2 ibu dan ayah untuk hadir
ada pakar o&g, pastu tips penjagaan kanak2 dan bayi,teknik penyusuan ibu,
nutrisi pemakanan ibu, dan etc

Banyak private hospital ade kelas ni..
SMC ade DEMC pun ada. harga 90 untuk couple kalau demc...tapi sgt berbaloi
rasanye apa yg dpt lebih dr 90.makan sedap kat concorde, pehtu ada cabutan bertuah,
hadiah,door gift dan mcm2....kalau yg dh ade anak pun tak salah nak pergi untuk anak kedua atau ketiga...sbb info sgt berguna...tq salihah, ika, lin, k.ct sbb encourage suruh gak pergi kelas ni..hehe..tq tq tq.
------------------------------------------------------------------------------------------------
If you don't know very much about the processes of labour and birth but want to find out, it is a good idea to go to ante-natal classes with your partner. Our antenatal classes are specially designed to provide you with the information on guidelines and education on the preparation before, during and after your delivery.

The classes are held bi-monthly and among the topics discussed are:
- Balance Nutrition.
- Pain Relief.
- Normal and Abnormal Process of Delivery.
- Common Ailments Among Babies.
- Breathing Techniques And Posture During Labour.

Every first time mother-to-be has questions and fears about the child's birth. Therefore, we invite you to join our antenatal classes to overcome your worries.

Antenatal Classes in DEMC provide you with information about pregnancy, labour and delivery process and also baby care. Conducted by our Specialist, we allow you to discuss any concerns you might have with other expectant parents regarding labour and delivery process, breathing techniques and tips on how both parents can cope during labour and afterwards.

Finally, our Antenatal Classes not only help you focus on your pregnancy and forthcoming labour and birth, but also as a great social function where it is a great place to meet other parent-to-be.

Antenatal Classes for 2008
Date
Fees (per couple)
Venue
27 Jan 2008
RM90.00
Concorde Hotel, Shah Alam
30 Mar 2008
RM90.00
Concorde Hotel, Shah Alam
25 May 2008
RM90.00
Concorde Hotel, Shah Alam
20 July 2008
RM90.00
Concorde Hotel, Shah Alam
26 Oct 2008
RM90.00
Concorde Hotel, Shah Alam
28 Dec 2008
RM90.00
Concorde Hotel, Shah Alam