January 16, 2009
my birthday
Alhamdulillah , sempena umur 28 thn pd 13/1/09 tu...takde la wat birthday party ke apa ke...cume hubby ade la bg hadiah kek.then plan last minit , mlm tu pas mgrib dlm kul 8 mlm gi Muara ikan bakar kat port klang. Pas ayah bc doa selamat dan doa makan..kami pun makan..hiks! tu semua tgh mengabiskan. semua ada kecuali dokter kat egypt tu haha.hang balik nanti br kite makan besar okies. :P
Tgk mak, semangat tul makan. dia tak sedar tu pic dia kitaorg tangkap. ayah plak kebetulan ade meeting mlm tu, tu yg sibuk bersms. tapi sbb anak dia ni..hehehe..dia join gak kitaorg.then pastue dia minta balik awai...siap gi meeting. apapun simple plan yg menjadi! :P ....semua menu ada...hang rugi le dik..haha. sbb kali ni gi time bukan hujung minggu, so org tak ramai. x yah tunggu lama-lam mcm selalu kite dtg tue. moral of the story dtg ms hr bekerja....
hehe saat paling best ialah..izzahhh.....ni la time kami dpt makan senikmat-nikmatya!...:D. yg mana mama dan ayah dia cukup selesa makan..haha tak yah tukar-tukar jaga si kecik ni. so kami betul-betul dpt menikmati hidangan mlm tu sampai full perut. sbbnye dr br sampe hinggalah nak balik dia 'nyenyak' tidur dlm stroller dia , sambil ditiup angin bayu laut.kebetulan lak bwh kipas.pehtu sepoi-sepoi bunyi ombak..pergh!layaaaannnn.....
ini budak kan......
org kata dalam pic nmpk tembab tapi sebenarnya kat luar biasa je.berat badan dia cepat naik cepat turun.bile time demam..susut drastik.
hehe...yg satu pasal izzah ni dia suka menggigit skrg sbb gigi dia dh tumbuh 2 batang kat bawah.agak lambat gak le tumbuh.dekat-dekat 10 bulan baru tumbuh.so bubur dia dah tak blender hancur sgt mcm dulu-dulu.skrg dh tak blend pun takpe tapi kena lembut gak le.sbb gigi atas blom tumbuh lagi, cume dah ade rs nk tumbuh dah hok yg atas tue.gusi dah keras.so time ni la air liur suke meleleh...hehehe :P
Tag - Office cubicle
As tagged by kak huda :)...sorrriiii dah berkurun abadnye..ni baru sempat nak jawab.
Sori sbb hari tu camera tertinggal kat kpg :). ni baru dpt amik pic my work place :P..
kalau akak rs tempat akak messy lihat pic dibawah...sape lagi messy ..ahaks..
actually tak kemas apa pun...itu real :P
Bilik ni asalnya sorang, tapi atas sebab tak cukup ruang pejabat jadi berkongsi dua dalam satu bilik. So belah kanan mejaku ada satu lagi sorg senior. Pic meja dia takde la nak amikkan..kang kena bayar royalti...hehe. Untuk minum atau simpan apa-apa dalam peti sejuk ada satu bilik lagi. kat belah luar.tu staff area jugak.cume bilik tu agak besar sikit banding bilik kami ni.
Ha! jgn tak tau kipas tu sokmo terpasang. sbb bilik ni aircond kadang on kadang off.so apa lagi akan terbang dan melayang la kertas-kertas atas mejaku....huhu
Nak jugak tunjuk...tu la tempat letak fail..haha!pemalas.sepatutnye fail yg dh kemas masuk dalam kabinet kecik tue..tapi selalu bg alasan malas nak kemas...so semua fail bersepah atas tu...huhuhu..azam baru mana nie?! :D
nak tag sape plak ek?...hihihi sape lagi!
1-hifzaila
2-ika
tu je la...nanti reramai tak semua sempat buat :D
Sori sbb hari tu camera tertinggal kat kpg :). ni baru dpt amik pic my work place :P..
kalau akak rs tempat akak messy lihat pic dibawah...sape lagi messy ..ahaks..
actually tak kemas apa pun...itu real :P
Bilik ni asalnya sorang, tapi atas sebab tak cukup ruang pejabat jadi berkongsi dua dalam satu bilik. So belah kanan mejaku ada satu lagi sorg senior. Pic meja dia takde la nak amikkan..kang kena bayar royalti...hehe. Untuk minum atau simpan apa-apa dalam peti sejuk ada satu bilik lagi. kat belah luar.tu staff area jugak.cume bilik tu agak besar sikit banding bilik kami ni.
Ha! jgn tak tau kipas tu sokmo terpasang. sbb bilik ni aircond kadang on kadang off.so apa lagi akan terbang dan melayang la kertas-kertas atas mejaku....huhu
Nak jugak tunjuk...tu la tempat letak fail..haha!pemalas.sepatutnye fail yg dh kemas masuk dalam kabinet kecik tue..tapi selalu bg alasan malas nak kemas...so semua fail bersepah atas tu...huhuhu..azam baru mana nie?! :Dnak tag sape plak ek?...hihihi sape lagi!
1-hifzaila
2-ika
tu je la...nanti reramai tak semua sempat buat :D
January 15, 2009
badriyah tunang :)
hehe..congrats! dah bertunang akhirnye...
pasni jenuh le nk berulang dr perlis ke melaka ...hehe
dapat tunang org melaka :)...
pusing pusing melaka gaks...
moga kekal bahagia amin..
insyaallah kenduri 31/5 :)
saya sgt susah nk celoteh..
suke tgk pic je..tapi kalau dah berceloteh tak leh stop!
layan je...pic pic lama
raya haji...di melaka
hehe bab dia sengih ni i mmg cair betuiiii :D..dulu ms kecik pakai tudung baik je, sbb tak pandai tarik-tarik. tapi skrg dh pandai ....tudung tu paling lamabertahan pun 3 minit...haha. melainkan dia leka main, dia akan lupa dia tgh pakai tudung. dh beli mcm-mcm kaler tudung ..tapi semua besar la dan etc...oren ni jugak yg sweet je dgn saiz muke dgn kepala dia :Dtahun ni turn ry haji kat melaka...ry aidilfitri hari tu turn perlis..
so layan je le pic di pagi raya :)
beberapa hari pastu terbang ke perlis plak
adik ipar tunang....:)...cuti-cuti malaysia ...hiks
2008..gi kenduri kawin
pic terperap..huhu pic basi dah nie
haha...dik ,
pic lama..baru dpt upload..maklumla busy maa!!!
biasala i mana rajin nak update blog ni..maklumla privacy..hahaha
tapi apa bleh wat..hang nak..i wat gak just 4 u :P
so camne camne kat sana? ada apa-apa kesan dr perang israel kat GAZA tu?
apapun dgr kata nk gi umrah bulan 2 ..tul ke?
eh!..congrats! dpt JPA..mak pesan belajar dulu...kalau ok..baru bleh kawin
suruh awek hang tunggu dulu ok :D...sabo sabo......
good luck exam!! :D
kawin tunggu ekal dulu :P..haha
pic lama..baru dpt upload..maklumla busy maa!!!
biasala i mana rajin nak update blog ni..maklumla privacy..hahaha
tapi apa bleh wat..hang nak..i wat gak just 4 u :P
so camne camne kat sana? ada apa-apa kesan dr perang israel kat GAZA tu?
apapun dgr kata nk gi umrah bulan 2 ..tul ke?
eh!..congrats! dpt JPA..mak pesan belajar dulu...kalau ok..baru bleh kawin
suruh awek hang tunggu dulu ok :D...sabo sabo......
good luck exam!! :D
kawin tunggu ekal dulu :P..haha
January 14, 2009
azam baru ! :P 13/1/2009 my besday ;)
Salam semua kawan dan taulan ahaks!
Akhirnye! fuhhh...dpt semangat baru untuk ubah azam baru...
untuk sentiasa kemaskini blog....................................
harap azam jgn tinggal azam aje......
sempena tahun baru!besday smlm! so hari ni tukar skrin blog!
so harap maklum kalau blog tak ade link anda, sedang di update! (ikut masa lapang k! :D)
harap sudah menjawab kepada semua yg bertanya
"oiii bile nk update nie!!!!" ....ahaks!
sebelum terlupa...
SALAM MAAL HIJRAH
SALAM TAHUN BARU
SALAM UNTUK UMUR KU YANG KE 28 TAHUN :p
TQ FOR SMS/EMAIL/YM/ ETC....
tahun depan wat lagi ok! :P
tau tak naper pilih skin love love nie..hehehe...biasala tu tandanya SAYA SAYANG ANDA! pembaca setia blog ini .......selamat berkunjung-kunjungan! :D
Akhirnye! fuhhh...dpt semangat baru untuk ubah azam baru...
untuk sentiasa kemaskini blog....................................
harap azam jgn tinggal azam aje......
sempena tahun baru!besday smlm! so hari ni tukar skrin blog!
so harap maklum kalau blog tak ade link anda, sedang di update! (ikut masa lapang k! :D)
harap sudah menjawab kepada semua yg bertanya
"oiii bile nk update nie!!!!" ....ahaks!
sebelum terlupa...
SALAM MAAL HIJRAH
SALAM TAHUN BARU
SALAM UNTUK UMUR KU YANG KE 28 TAHUN :p
TQ FOR SMS/EMAIL/YM/ ETC....
tahun depan wat lagi ok! :P
tau tak naper pilih skin love love nie..hehehe...biasala tu tandanya SAYA SAYANG ANDA! pembaca setia blog ini .......selamat berkunjung-kunjungan! :D
December 2, 2008
Kak Dura dalam kenangan ....

Salam kawan-kawan, mungkin ada yg kenai mungkin tidak. di pohon sedekahkan al faatihah buat Shajaratuldur Suhaimi. tapi biasa panggil kak dura je. dah kembali ke rahmatullah semlm 1/12/2008 sbb athma....al-faatihah.
Rasa terkilan sangat sbb tak dpt tgk jenazah buat kali terakhir dan rs ralat sgt sbb dah lama tak jumpa dan kontek since no kat hp dah hilang sbb hp rosak. sama course mate masa kat um dulu.then sama-sama housemate masa kami sama-sama keje kat mdec, cyberjaya.
Perginya terlalu muda 29 tahun, dan dia sgt la heepi go lucky orgnye dan sgt la baikk.semoga Allah mencucuri rahmatnya dan tergolong dalam kalangan org - org yang beriman,amin!
masih teringat di saat kami sama-sama masak di dapur, mop umah dan berjenaka sambil tgk tv...erm..semua tu dulu, beberapa tahun yang lepas!...
ingat lagi sama-sama siapkan assignment BI yang madam apa tah... tak ingat nama...suruh buat, kami pulun siapkan sampe 2-3 pagi buat kat umah kak dura ..siap makan, tidur lepak sana, thanks uncle n auntie!.uncle siap tolong betulkan grammar english kami...
kak dura, semoga roh akak di cucuri rahmat dan akan bahagia di sana bersama org-org soleh dan solehah..amin!
p/s: pic atas tu ms kak dura konvo untuk master di UTM
yang muda dah pergi..kite yg masih tinggal ni, apa bekalan yg kite ada untuk berjumpa DIA di sana?
November 14, 2008
khas buatmu :)
khas buat insan-insan yang dilanda kesepian, kemurungan dan kesedihan...PERCAYALAH pada kata-kata diatas..untuk memPOSITIFkan minda kite.agar kite tidak berputus asa pada rahmat ALLAH :)
p/s: selamat menempuh SPM 2009!
musim kawin telah tiba :)
Salam kawan dan geng semua! :D
Cuti sekolah menjelma, maka jemputan kenduri pun menimbun-nimbun...apa lagi!..hadiah blom beli lagi ni...musim anak-anak kawan bersalin...selamat baby sampe ke dunia baru!
Buat timah, masyitah, acha dan shaz...selamat pengantin baru!
khususan untuk bakal pengantin baru ...atas tu hadiah maya untuk kalian yer! :D
Baby comel ni untuk ibu-ibu dan ayah-ayah yang baru saje menerima ahli baru :)
nabeehah, hajar hamzah, azam dan saed :D
November 13, 2008
akhi fly ke egypt
...salam perpisahan malaysia.....
disaat entry ni ditulis akhi sibuk mengemas... packing apa yg patut...
cili api je sekilo dia bawak balik sana...tu blom kire lain-lain dan rempah ratus lagi..
so mlm ni flight dia bertolak ke egypt...jumpa lagi 5 tahun kot...
by that time sure izzah dah besar...
apapun good luck! dan tahniah atas result 1st year !
all the best..jg ingat kawin je....belajar sampe abis dulu..dh thn akhir br leh kawin...
biorla kami merasa duit gaji doktor hang dulu :D
pic-pic di airport akan menyusul nt..rs tak sampe hati nk gi airport takut air mata ni tewas!
nakal-nakal hang.yg suka kaco izzah... yg pasti izzah mesti rindu paksu dia! :D
{ceewah! kembang le tu dia...hahahaha!} saje je bagi chance..ahaks!
disaat entry ni ditulis akhi sibuk mengemas... packing apa yg patut...
cili api je sekilo dia bawak balik sana...tu blom kire lain-lain dan rempah ratus lagi..
so mlm ni flight dia bertolak ke egypt...jumpa lagi 5 tahun kot...
by that time sure izzah dah besar...
apapun good luck! dan tahniah atas result 1st year !
all the best..jg ingat kawin je....belajar sampe abis dulu..dh thn akhir br leh kawin...
biorla kami merasa duit gaji doktor hang dulu :D
pic-pic di airport akan menyusul nt..rs tak sampe hati nk gi airport takut air mata ni tewas!
nakal-nakal hang.yg suka kaco izzah... yg pasti izzah mesti rindu paksu dia! :D
{ceewah! kembang le tu dia...hahahaha!} saje je bagi chance..ahaks!
arabian Vs selangorian
haha! itulah dia wajah yang kontra..satu ala-ala ustazah..pehtu satu lagi awekss jiwa selangor!..
yg pakaikan bendera tu pak sedara dia la tue..mlm sebelum tu gi tgk final bola ....
mcm-mcm....gitula kalau semua paksedara laki..abis dikerjakan anak buah pompuan :P
yg pakaikan bendera tu pak sedara dia la tue..mlm sebelum tu gi tgk final bola ....
mcm-mcm....gitula kalau semua paksedara laki..abis dikerjakan anak buah pompuan :P
haikal konvo
---------------------------------------------------------------------------------------------
sori le..asyik bagi entry backdated je! ampun pak! :D.maklumlah suka buat2 busy..x de masa nk update blog (alasan!!)
Tahniah kal! hang dh bergelar graduan biomedic...so skrg kena la
pandai-pandai mencari keje,biasalah tue..semua dh alaminye..nk kj cepat kena ar dean list..:P
apapun tahniah sbb pointer bagus..atleast takder la tersenarai bawah dlm buku tue :D
skrg ni dia jadi pembantu lect, kire mcm demonstrator kat uia pahang...
plan to sambung master kat uia gak dlm ms terdekat..good luck!
lepas keje..gaji dh riban-riban baru leh kawin okies!! :P
p/s: sue, tu dh upload dh pic haikal :P
October 21, 2008
buka posa @ serambi pak engku

salam semua, actually citer ni dh lama, tapi sbb pic baru jumpe so bleh la stori kat sini ye
pd 26/9/08 department ade buat majlis buka posa kat serambi pak engku...
tempat mmg best..makan pun best pelbagai pilihan
kebetulan mlm tu ada la artis-artis jemputan eg jamal abdillah, mila dan etc...
so bleh la tgk pic di bawah ni.....

ni izzah tgh 'terbeliak' terkejut kena flash...opismatenye wife jd bbsitter izzah jap ..hiks!
mila kan tue? :)
mie tgh cakap apa tah ....huh!
mila kan tue? :)apa pun kami makan sampai sempit gak la perut :P
October 18, 2008
trip ke kuala pilah
udara nyaman, semangat gotong royong dan yang paling penting adat-adat lama masih dikekalkan.kebetulan tuan rumah ketua lembaga suku kaum apa ye..x ingatla (kena cek balik adat pepatih org n9..dlm buku sejarah f3 ade kan?)
balik tu kami singgah beli petai..sgt la murah....
izzah 8 bulan dah @ 11/10/08
blog ni kan dah jadi mcm blog dia je :) ...yg penting blog ni menceritakan semua perihal
m&n serta semua seisi keluarga..untuk ditatapi ketika usia anak-anak meningkat dewasa.
agak-agak masa tu dah kiamat ke ek? (hehe ..mcm serius je ni :P insaf!)
kalau ada rezeki dan umur yang panjang
boleh lagi dikarang entry di diary online nie sampai bercucu cicit..agak-agak server blogspot ni penuh tak? :)
okielah atas tu pic kami sebelum bertolak ke kuala pilah , semenyih dan shah alam.berjalan raya sakan!dan juga menghadiri majlis kenduri.
October 9, 2008
lagi emosi di hari ry
salam..su, lela....tak de pic sgt ar ry kali ni...tapi x pe...yg candid la ek!...
October 7, 2008
1 syawal :)
hajat dihati memang nak bergambar bertiga sedondon di pagi raya...
almaklumla kami bertiga same color same kain :)...tapi terpaksa amik asing-asing la ek...hehe...
nantila kena pi studio amik pic :)..hehe....
pagi ry izzah tak pakai bj raya pun..sbb muntah..muak etc...cume belah petang bagi pakai jap...pastu bukak balik..nama kan raya..so kena la pakai bj raya walaupun duk umah...hehe
so tudung beli untuk izzah blom pakai lagi ..nanti la ek :)...
tudung mama dia pun tak dpt pakai lagi..sbb nt kena muntah..so pakai tudung apa yg ade je :P
itu ajela pic raya yang kami ada untuk kami bertiga...hehehe.insyaallah tahun depan kita amik lain plak ek...thn depan ingat nk tema merah plak..bleh tak? hehe
p/s: tudung cokelat tu mak mie :)
almaklumla kami bertiga same color same kain :)...tapi terpaksa amik asing-asing la ek...hehe...
nantila kena pi studio amik pic :)..hehe....
pagi ry izzah tak pakai bj raya pun..sbb muntah..muak etc...cume belah petang bagi pakai jap...pastu bukak balik..nama kan raya..so kena la pakai bj raya walaupun duk umah...hehe
so tudung beli untuk izzah blom pakai lagi ..nanti la ek :)...
tudung mama dia pun tak dpt pakai lagi..sbb nt kena muntah..so pakai tudung apa yg ade je :P
itu ajela pic raya yang kami ada untuk kami bertiga...hehehe.insyaallah tahun depan kita amik lain plak ek...thn depan ingat nk tema merah plak..bleh tak? hehe
p/s: tudung cokelat tu mak mie :)
Subscribe to:
Posts (Atom)


















