.: Dengan Menyebut Nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang :.

January 25, 2008

HARI NI GENAP 36 MINGGU ..debaran hati berdansa...hehe

Alhamdulillah di saat ini tahap kesihatan masih baik. Biasa la malam dah start tidur tak lelap perkara biasa, sakit pinggang, serba tak kena. mengiring ke , telentang ke, sure dah tak selesa mcm dulu.barulah tahu perasaan ibu-ibu kite dulu...sedar2 la sape yg suke lawan cakap mak tu ...ekeke.mlm2 toilet dh jd member, asyik pancit je..sbb baby dh turun.latest checkup, doc bgtau kepala baby kat bawah, insyaallah doa-doa kekal.doc kata insyaallah tiada apa-apa bleh lahir normal.skrg ni tunggu hari je.bnyk tarikh ni sebenarnya...ade bg 21.2 ade bg 24.2...tapi doc kata dlm mana2 tarikh dlm bulan 2 tu dh bleh bersalin.tapi ikut kiraan doc, mybe 10.2 dan ke atas sbb majoriti patient bersalin pd week ke 38.tapi ade gak yg overdue..yg kes mcm tu kena induce...doakan la ye.semoga baby lahir dgn sihat dan dimudahkan bersalin.amin!..-----itulah debaran hati berdannsa----- (dlm hati jantung menari-nari ..berdebar..ehehe)


Fetal development in pregnancy week 36: FETUS IN NINTH MONTHS


The countdown continues… and in fetal developments: most of the bones (soft skull aside) in their little body are now completely hardened, providing a solid structure from which they can now make their grand debut into the world. Yes, ladies and gentlemen, we are structurally ready for a secure launch. In physical fitness news: their muscle tone has also improved over these past few weeks, and you’ll definitely be impressed by their steel-like Ulnar grasp (a newborn reflex that occurs if you lay your finger in their palm). And in genital development: if you’re having a girl, her labia are now fully developed. Finally, in the fluids/excretion department: the amniotic fluid-to-baby ratio has fallen over these past weeks, although they’re still swallowing fluid (building up even more meconium for that historic first poop), and some vernix caseosa. They will be more than ready to swallow and digest milk after birth. Just in case you didn’t get it quite yet: you’ve got yourself an adorable and hungry 6.5 lbs 20 inch baby—are you ready?

January 16, 2008

Beautiful Quotes :)



saje nk share dgn kawan-kawan
dapat dari member; fwded email
renungkanla ...ade kebenarannye
klik kat pic tu kalau nk besarkan quotes tu

January 15, 2008

anniversary 2007

m&n -------- maktok&tokayah -------- mak&ayah

16.12.2007

1st anniversary mengingatkan kepada 3 generasi...

terima kasih!!









2007 candid!







1-akhi, mak ,tokayah (penang) @KLIA [b4 hang fly mlm tu ke egypt]
2-pic aidilfitri hari tu, hang sorg je takde...keh!
3-along rani dah kawin!
4-makayah kat China....

ok dik...ni picture untuk 2007 yang hang terlepas peluang nk tgk..
harap tak teriak...isk isk isk......
pembakar semangat exam hang ok!!...
good luck xm! wacha!!












belated besday



bnyk terima sms, phone call, email, ym, etc wish besday ...
tq tq...tima acih..
alahai takkan wish aje? hadiah mana...

yg penting doakan kebahagiaan diriku di dunia akhirat ye...amin!
comel tak baby2 ni?...
saje hadiah utk santapan mata....
tenang je ..damai je....
benarlah ; anak-anak kecil ibarat kain putih
kite yg bakal mencoraknya...
mereka suci dan bersih
dari dosa....



13.01.2008
semoga dengan bertambahnye usiaku..

bertambah iman dan amal....
bertambah kurus ...hehe ...kurus dan sihat
bukan gemuk tapi sakit
atau kurus tapi sakit....


p/s: tq so much mak&ayah! masih setia disisiku, masih tidak jemu
mendidik malah menasihatiku di saat ku memerlukan mu,
bile time besday ni la yg buatkan jiwaku akan tersentuh
mengenangkan pengorbanan mak ayah selama 27 tahun yang lalu...
moga allah membalasnya dengan syurga..amin!

jazakillah dari kami berdua (m&n) atas pemberiaan hadiah 1st anniversary kami!, tq so much!

selamat tahun baru hijrah

rasanya belum terlewat nk ucapkan Selamat Tahun Baru Masihi dan Hijrah :)
wpun dah terlewat sebenarnye...huhu
semua org ada azam barukan?
erm...org yg takut azam thn ni tak tercapai
ialah org yg tak berani nk tulis
apa azam dia kat dlm blog...
termasuklah empunye diri...kwang kwang
biarlah simpan dlm hati..
kalau x jd pun org tak tahu (apolah...awal2 lagi dh ckp camtue..pergh!)

azam tahun 2007 pun dah lupa..
cuma yg ingat :
1) dpt keje tetap... - alhamdulillah! ---huh! wpun cabarannye sgt tercabar di tmpt baru...
hanya insan tertentu yg ku luahkan...
yg penting penghijrahan tu mmg satu pengorbanan
2)dapat beli satu buku yg best sgt.....
3)dpt nasihat sorg tue...yg mmg dh berjaya apa yg dia nk buat..alhmdulillah!


perkara 2007 yg tak dpt dilupakan:
1)1st pregnancy - misscrg (allah lebih mengetahui :) )
2)permergian insan-insan tersayang..saudara mara dan kawan (allah lebih menyayanginya)
3)mak ayah jalan travel dunia..mcm pasangan romantik, hihi (china, egypt.......)
3)adik bongsu ...ke egypt...medic..(6 thn!..huh!...)
4)1st time sambut anniversary perkahwinan kami (16 Disember 2007)-baru lg nie...


January 11, 2008

lagi picture...di majlis nikah azam


inilah wajah-wajah jejaka 3rd batch ..para bapa &
bakal bapa ..[aiman,im,suria,raman,remy,salleh)..tu semua
gilir jg anak, wife masing2 tgh makan...apa lagi...makan lama2...
lenguh dah tgn bapak2 tu...hehehe


ni picture terakhir pasangan masing2..
abadikan before balik....
hehehe...lepas ni im dgn suria plak
bakal menyusul dgn wife masing2...
mula2 diorg plan nk letak kerusi kosong dpn im dgn sue
kununnye masih single...tapi tak jadi...hehe


January 10, 2008

wajah terkini jgn tak caya!


itulah pic terkini..hehe 10/1/2008
pic tak ready tu...ade bnyk sgt kamera...waduh! peluh!
dah gemuk+tembab...cun tak?...ahaks :)
tu diambil ms majlis pernikahan my classmate azam
ramai yg tak caya...
sure! mmg gemuk dah
tau berat berapa?...

70.7kg!...

doakan tau insyaallah
pas pantang kembali normal....:)
makan skrg mmg selera sgt...huh
jalan cepat mengah..tapi kalau ajak gi jusco...penat pun x hingat!
tgk brg baby..mmg kelabu asap..
duit pun terbang mcm asap!....hehe

p/s: slmt pengantin baru azam+rabeeah, semoga ikatan pernikahan kekal hingga ke syurga, amin!

January 6, 2008

10 perkara terkini!!!


---------------Sekilas lalu 10 perkara terkini:--------------------------
1- Keje kat SUK, Shah Alam -meh la dtg opis

2- Tolong member juai baju renang muslimah! nk beli?

3- Tgh carik sape nk jd baby sitter!!

4- Tgh survey rumah...hahahaha!

5- Bakal jadi ibu pada Feb 2008 (countdown!)

6- Create bilik impian my baby (see the pic)

7- Nak kuruskan badan lepas bersalin..ahaha..!!!

8- Mak mertua baru balik mekah 1-1-2008 (alhamdulillah!!)

9- Nak buat agar-agar pandan...huhu

10- Makan siput sedut!!! sedap o0oo0o0

January 5, 2008

testing 1,2,3.....:) lama sgt menyepi nih!




kawan, sedara mara bising
awatla tak update blog, insyaallah start from today
akan kembali aktif... :)
tak dpt tulis bnyk sikit pun jadilah kan...hehehe
tatapan adikku Akhimullah yg duk jauh nun kat egypt :)...

along harap hang baca kat sini,
kang penat update tapi hang tak bc ...

penat je cek tulis........hehehe
testing 1,2,3...

blog ni akan di kemaskinikan...
tungggu!!! :)

May 23, 2007

rindukan kem!huhu


tetiba teringat kat kawan-kawan di KTAK-Maxis Cyberkids Camp...

2 tahun dalam memori...

nanti pasti ketemu satu hari nanti...

insyaallah!
thanks my beloved friends...4 being my special friends!!!...hehehe

May 12, 2007

posting ooo posting


alhamdulillah....jumaat minggu lepas.... (11.5.07)
dgn rasminye..jeng jeng
jabatan tanah dan galian selangor..
SUK shah alam...(alhamdulillah)
dekat dgn umah kalau x jem 15-20 minit
kalau jem 30 minit!

dgr citer tu kena bangunkan sistem
E-tanah
bak kata org "sbb tanah hilang sedara..sbb rebut harta pusaka"
so dgn sistem E-tanah harapnya memudahkan urusan
ini antara berkaitan dgn tanah :P



p/s: hehehe..cuba faham-fahamkan..ehehehe :D kalau x faham buat-buat faham...ekekeke :D

May 8, 2007

Kenangan di INTURA





Keterangan gambar :P
1. Kami bertiga (me...as....zai)..mlm dinner/bbq
2. Tunggu nak balik depan bus JPA
3. Gambar ramai-ramai intake 1st batch PTM 2007 (depan INTURA)
4. Bersama-sama tenaga urus setia JPA
5. Malam kebudayaan - group kami buat wayang kulit ...hehe
6. Barisan org kuat JPA berbaju batik...hiks!



May 1, 2007

1st day melapor diri.....




1st day melapor diri di bahagian sumber manusia SUK, shah alam, selangor
alhamdulillah staff semuanye baik2 belaka...
comel2 plak tu...
aku bersyukur sgt dpt shah alam...15 minit je dr umah
pagi-pagi lagi aku dah drive...meluncur laju ke SUK, hehe

still x tau posting mana lagi
masih menunggu staff yang bercuti untuk sahkan penempatan aku di mana
still floating....
harap2 sekitar shah alam atau klang...amin!!!

huhu...x tau nak wat apa dah...sepanjang satu hari duk atas sofa
baca paper...tgk tv..makan...terZzZZ...hehehe..
mybe nx week baru tau aku ditempatkan di mana...
JAIS ke...ICT SUK ke...Pejabat Tanah dan Galian ke...etc..
doakan la ye kawan-kawan, bagi dekat sikit dgn umah...
ade kawan-kawan yg menakutkan aku, kata diorg mybe aku kena kat pejabat daerah ulu-ulu selangor...
hehehe...
apapun aku still tunggu dan berdoa dgn penuh debaran..

tepat jam 5 aku dah sign out opis SUK....
dalam sejarah...aku balik umah awal!!...alhamdulillah!!

jumpe di lain kalam...hehehe

memori terindah di INTURA






26 hb april abis kursus...
selama 22- 26..duk satu kumpulan
nama kumpulan Just CLICK....nt tgk pic kawan-kawan...
penuh debaran...semua tunggu nak posting mana....
ade kata ulu tembeling...kapit..sg rajang..etc...
huhuhu

masa pakai baju biru tu dalam bus on the way gi hutan kat pengkalan hulu, perak...
aktiviti kembara 'membujur lalu melintang patah'....sgt menginsafkan...
sampai lebam lutut merangkak dalam gua...serius gelap!!...

kami 10 org satu kumpulan dah mcm adik beradik...
tapi akhirnya berpisah untuk posting ke negeri masing-masing...

gambar paling atas sekali tue...pic ramai-ramai (batch PTM gred F41) ms dlm dewan after dpt sijil...dan dpt tau kena lapor diri 1st day di mana...huhu....
kenangan ini pasti tidak dpt dilupakan...
di INTURA, Sungai Petani, Kedah (22- 26 april 2007)

Kursus JPA di INTURA

rasanya rindu plak kat geng WGSB...rindu kat opis lama...
tempat jatuh lagi dikenang...huhu
22 hb april : lapor diri di JPA, Putrajaya
terus bertolak ke INTAN Wilayah Utara (INTURA)..
selain INTAN kat bukit kiara ada banyak lg cawangan di negeri2 lain (baru tau...hehe)
nama kursus : penerapan nilai positif...
5 hari kat sana lama tuee...dpt ramai kawan....
semuanye gred dan jawatan yg sama : pegawai teknologi maklumat (PTM)

kami 1st batch intake 2007-patut 50 org lebih tp ade yg x dpt dtg (due bersalin, keguguran, sakit, kerja , menolak tawaran dan etc)
so kami batch paling sikit ..intake 42 org (termasuk sabah/srwk + bukan melayu)
selama 5 hari banyak LDK ....
banyak aktiviti semua lompat-lompat..lari-lari...jerit2...huhu

paling best kembara..masuk dua gua dlm hutan
masuk gua sorang2....
gelap...bercahayakan lilin shj... sejauh 450 meter
air ade paras lutut hingga pinggang....
sungguh menginsafkan...gelap sgt sgt
gelap gelita...
hanya lilin ...tu pun ade yg dh padam
seperti di liang lahad....
sungguh menginsafkan...
baik siapa berpangkat dan berharta...
bila mati semua akan ditinggalkan....(seperti tertulis di papan tanda di luar gua)

picture di INTURA akan diupload...tunggu!!!!

April 17, 2007

lama tak menulis....


ops sebelum terlupa nk wish congrats kat aisyah rehan!! wpun pergi dah lewat jam 3.30 tapi alhmdulillah sempat jumpe!...picture aisyah kat atas tue!!..
awas! tu picture ehsan dr suria kencana..tq suria!...tu pic family suria...hehehe
picture m&n tiada di situ..kami sampai lewat pengantin dh tak pakai crown...hihi


tak tau nak tulis mana yg penting...hihihihi
bagi points je la ek....


1- baru balik dr kem Cyberkids Camp di melaka..fuh! letih! 9 hari kat sana (seri warisan , ayer keroh)- my last kem b4 meninggalkan my company WGSB.ehehe..husband kena tinggal 9 hari..sian!..ehehehe....


2- sempat wish heppi anniversary (ulangtahun perkahwinan) mak dan ayah..pada 13/4/2007...m&n belikan mak&ayah kek cokelat sedap ooooo!!! then kami hadiahkan mereka 2 cd korea...kisah percintaan!!...hiks! saje untuk mengabadikan zaman percintaan mereka...ceewah!!! tahun ni genap 27 tahun ulangtahun perkahwinan mereka..semoga allah terus merestui keluarga kami, amin!!!


3- ahad ni 22/4 akan lapor diri di JPA, putrajaya untuk kursus selama 5 hari.cian husband i!! kena tinggal lagi 5 hari...hehehe.....x pe...tinggal tu tanda sayang....hiks!


tu je la dulu...nanti apa-apa kite tulis lagi ek

March 30, 2007

air terjun@pertak


akhi membanting tulang ...ahaks!

mie..sedang kipas bbq


nuha..mak...akhi..fakhru dan mie ready bbq
































March 29, 2007

tokayah@klcc@menara KL





hujung minggu bawa tokayah (atuk belah mak dari penang)...gi jalan-jalan area menara kl & klcc.saje dia teringin benor nk pi naik eyes of malaysia...tapi kami tak sempat so bawak gi dua tempat tu je...apapun tokayah enjoy!hiks...saksikan lagi pictures kami di atas...candid!!

apapun bagi yang tak pernah pergi..pergila...nak kata best erm..biasa jek...
tapi ramai visitors dr luar negara...majoriti dr negara arab...fuh! pakai jubah serba hitam tapi comei2...geram tgk anak2 nye...cute!!









muka penat @dusun eco resort



lihatla wajah-wajah candid...erm..sempoi je minah tu.mamat tu macam garang la plak...
erm ni minah tu dah penat...pakai tudung pun senget..ehehehe...aperla tu baru single jaga suami je...kang ade anak camner la rupanye...ish ish....kena jaga penampilan ni...takut cik abang carik lain...ehehehe.....wakakaka...
gi dusun eco resort...cuti-cuti malaysia....best dan adventure!...
erm..alahai laki pun bagilah bajet lebih sikit bleh la si isteri gi facial ke gi treatment kecantikan ke....whatever la!...ehehe.....